Keramika pro bubny pásových dopravníků
Keramika pro bubny pásových dopravníků
Snahou výrobců pásových dopravníků je opatřit bubny poháněcích stanic povrchy s vysokým koeficientem tření a tím zajistit vyšší přenosovou schopnost tažné síly z bubnu na dopravní pás.
Nabízíme pryžové pásky se zavulkanizovanými keramickými destičkami, jejichž povrch tvoří bradavkovité keramické výstupky.
Nalepené pásy na hnacím bubnu vytváří povrch s vysokým koeficientem tření, který vám zajistí:
- zlepšení tahu
- odstraní prokluz pásu
- zlepší odvádění vody z dopravníkových poháněcích bubnů
- zamezí opotřebení ocelového pláště
- zamezí opotřebení pásu
Při provozu pásových dopravníků ve vlhkém prostředí dochází ke smáčení spodní krycí vrstvy pásu vodou a tím při pohonu pásu ke snížení koeficientu tření mezi pásem a hnacím bubnem. Vznikajícími prokluzy dochází k rázům a vývinu enormního tepla, které může zapříčinit zapálení pásu. Zanedbatelné nejsou ani výpadky v dopravě materiálu.
Jednou z možností zvýšení koeficientu tření mezi pásem a hnacím bubnem je použití keramického obložení hnacího bubnu. Keramické destičky s válcovými výstupky jsou zalisovány do pryžových pásů a ty pak nalepeny na poháněcí buben.
Koeficienty tření při povrchovém tlaku 3 kg/cm2 a rychlosti v=50 m/m
Podmínky | Důlkované keram.obložení Flex-Lag |
sucho | 0,74 – 0,83 |
mokro | 0,48 – 0,78 |
mokro s blátem | 0,42 – 0,51 |
Nabízený druh keramického obložení odstraňuje materiál mezi bubnem a pásem, zabraňuje jeho nalepování, vylepšuje odvádění vody a významným způsobem zvyšuje koeficient tření v mokrých podmínkách v porovnání s klasickým typem obložení. Při použití bubnu s keramickým obložením nedochází k rychlejšímu opotřebení spodní krycí vrstvy oproti horní.
Použitý typ keramického obložení hnacího bubnu se již v provozu plně osvědčil a lze jej doporučit k uplatnění ve všech složitějších podmínkách.